top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תtsippi

מניה בדיאטה אבל לא בדאטה. C-A-N-S-L-I-M







מה זה CANSLIM?


מערכת אסטרטגית לבחירת מניות צמיחה באמצעות שילוב של נתונים פונמנטלים וניתוח טכני. המערכת נוצרה על ידי וויליאם ג'יי אוניל .

מדובר באסטרטגיה שורית , כשהמטרה שלה היא לזהות מניות בעלות שיעור צמיחה גבוה לפני שרוב המוסדיים מושקעים בהם .

CANSLIM, המכונה גם "C-A-N-S-L-I-M" או "CAN SLIM",

המערכת מזהה תהליך בו נוכל להעיזר בו כמשקיעים במטרה לבחור מניות בעלות צמיחה מהירה מהממוצע. כל אות בראשי התיבות מהווה גורם מפתח בתוך תמהיל של קריטריונים לזיהוי התהליך.


 

הקריטריונים לפי CANSLIM :


C:

רווח רבעוני נוכחי למניה (EPS) גדל בצורה חדה לעומת הרווחים של אותו רבעון משנה הקודמת. באופן כללי, משקיעים המשתמשים ב- CANSLIM רוצים צמיחה ברבעון המקביל של מעל 20%, או יותר.


A:

רווח שנתי עולה בחמש השנים האחרונות. שוב, הצמיחה השנתית אמורה להיות יותר מ -20% בשלוש עד חמש השנים האחרונות.


N:

מוצר חדש, אירוע הנהלה, דוחות, או כל מידע חדש שמזניק את מניות החברה לשיאים חדשים. סוג זה של חדשות או כותרות עלול לגרום לריגוש לטווח הקצר, להניע גל של אופטימיות בשוק, והמשך עליית המחירים.


S:

היצע נמוך יחד עם תיאבון בריא למניה(סוג של FOMO) יוצרים עודף ביקוש וסביבה בה מחירי המניות יכולים לנסוק. למשל, חברות שרוכשות (רוכשות מחדש) מניות משל עצמן מצמצמות את היצע השוק ויכולות להצביע על ציפייה לגידול בביקוש, יחד עם הבעת אמון בחברה.


L:

מניות עם מומנטום חלש בתנועת המחיר ביחס למתחרים לאותו ענף . (RS)


I:

מניות בעלות חסות מוסדית המציגה ביצועים גבוהים מהממוצע. לדוגמא, חברה ציבורית חדשה, שעדיין נתמכת על ידי קומץ קטן של חברות פרטיות ידועות. יש להיזהר ממניות שבבעלות יתר של המוסדיים כיוון שנרצה להיכנס לעסקה לפני שהכסף הגדול מושקע במלואו.



M:

כיוון השוק על ידי סקירת ממוצעי שוק יומיים.- ממוצע שוק מודד את רמת המחירים הכוללת של שוק נתון, כפי שהיא מוגדרת על ידי קבוצת מניות מוגדרת, כמו למדל ממוצע התעשייה של דאו ג'ונס. מניות CANSLIM נוטות לבצע ביצועי יתר בשוק שורי.


 

יתרונות וחסרונות של CANSLIM:


CANSLIM היא אסטרטגיה שורית לשווקים בעליי מומנטום , ולכן ייתכן שהיא לא מתאימה לכל אחד. הרעיון הוא להיכנס למניות בעלות צמיחה גבוהה לפני שהקרנות המוסדיות מושקעות בהן במלואן.


שבעת הקריטריונים הם נקודת המבט של CANSLIM ומהווים מעיין רשימת מכולת עבור מנהלי קרנות המבקשים צמיחה. ולכן זה רק עניין של זמן עד שהביקוש יגדל. המלכוד הוא שמניות שמתאימות לאסטרטגיית CANSLIM יכולות להיות בעלות תנודתיות גדולה ולאבד גובה במהירות כאשר המומנטום של כיוון השוק משתנה והקרנות יפנו לערוצי השקעה בטוחים יותר .


בקיצור, CANSLIM מתאים מאוד למשקיעים מנוסים עם סבלנות ויכולת התמודדות של סיכון גבוהה יותר. אי אפשר לקנות מניות כאלה ופשוט להחזיק אותן מכיוון שחלק ניכר מהערך מתומחר בצמיחה עתידית, כלומר כל האטה במסלול הצמיחה, או השוק בכללותו, עלולה לגרום להענשת המניה.


 

154 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page