top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תtsippi

ניהול סיכונים באמצעות היווניות

עודכן: 2 בספט׳ 2020

לאחר שהגדרנו את היווניות באופן תיאורטי חשוב לדעת כיצד נוכל להשתמש בהן? ואיך כל זה קשור לניהול סיכונים?


אנחנו עוקבים אחריי היווניות במטרה להבין טוב יותר את הדינמיקה של הפוזיציה שלנו ואיך היא משתנה כתוצאה משינוי במחיר, זמן ותנודתיות.

כאשר השינויים משמעותיים, בכל פעם שמשהו משתנה קיים סיכון פוטנציאלי .

אנסה להמחיש את הסיכונים הללו וככה נוכל להבין את השפה של היווניות.

מה למעשה הן אומרות לנו ?


הדוגמא הבאה היא מהפרוטפוליו שלי מתאריך 16.08.2020




  • סיכון הדלתא- הדלתא של פוזיציה מציגה לנו את השינוי בפרמיה במידה ונכס הבסיס נע בנקודה אחת. כאשר ערך הדלתא קטן יחסית - גם ביחס לפוזיציה, נדע שהתנועה הבאה של נכס הבסיס בנקודה כמעט ולא תשפיע על מחיר הפרמיה. לעומת זאת, כאשר ערך הדלתא גבוה, אנו יודעים כמה אותו מהלך של נקודה בנכס הבסיס יזיק לנו או ייטיב עמנו. זהו סיכון הדלתא . מה ייחשב לסיכון דלתא גבוה או כמה זה סיכון דלתא גבוהה?


  • סיכון הגאמא - הגאמא של פוזיציה מראה לנו בכמה הדלתא תשתנה לאחר תנועה של נקודה בנכס הבסיס. אם נכס הבסיס ינוע נקודה אחת לכיוון הפוזיציה שלנו, האם זה יגדיל או יקטין את ערך הפרמיה ובכמה? ככל שהמחיר של נכס הבסיס מתקרב יותר ויותר לפוזיציית קרדיט, סיכון הדלתא עשוי לעלות באופן אקספוננציאלי עקב השפעת הגאמא על הדלתא. אנחנו יודעים שההשפעה גדלה ככל שהזמן לפקיעה מתקרב . אלו שני המימדים אשר מראים לנו את סיכון הגאמא.

  • סיכון הווגה- הווגה של פוזיציה מראה לנו כמה תשתנה הפרמיה כשהתנודתיות תשתנה ב1%. אם התנודתיות המשתמעת תעלה ב1% , האם זה יגדיל או יקטין את הערך של הפוזיציה שלנו? זה סיכון הווגה.


  • סיכון התטא- התטא מציגה לנו כמה ערך של הפוזיציה ישתנה אחרי כל יום שעובר.זה רק מודד את הסיכון במידה ואנחנו בפוזיציית לונג על אופצייה, מנגד זה היתרון שלנו ככותבים אופציה. ולכן רק אם אנחנו קונים אופציה נתייחס לסיכון התטא.


אין ספק שהתיאוריה של היווניות מבלבלת, מעוררת לא מעט סימני שאלה ופחות מובנת במיוחד שעוסקים גם בעסקאות דביט וגם קרדיט, גם קולים וגם פוטים ...ב..ל..ג..ן.


להזכירכם, בשלב זה אני מתמקדת בעסקאות קרדיט בלבד . הדוגמא שהצגתי לעיל להמחשת תאוריית הסיכונים היא אמיתית ומתוך הפרוטפוליו שלי. היו לי כמה ימים שהמחיר של נטפליקס ירד והסיכון גדל, לצערי לא תיעדתי .


 

עדכון העסקה - נכון לאתמול 18.08.2020

19.08.2020

נטפליקס יורדת ולכן השפעה שלילית על הפרמיה , סיכון הדלתא עולה, סיכון הווגה עולה, והטתא עולה לטובת הטרייד


20.08.2020

מחיר מניית נטפליקס עולה ולכן: הדלתא יורדת בשעור הגאמא על כל דולר עלייה (14 דולר עלייה בנכס הבסיס לפי השינוי בדלתא) וסיכון הווגה גם יורד

02.09.2020

סוף מעשה במחשבה תחילה

סוף סוף, סגרתי אמש את הכתיבה במימוש 84% מהפרמיה. עברו 28 יום ארוכים ומעייפים מאז יום הכתיבה. אני מאמינה ורואה שוב ושוב שהסבלנות משתלמת. אני מנסה לייצר לי מסגרת חוקים שעל פיהן אני פועלת או אפעל בעתיד גם לגביי מסגרת הזמן עד הפקיעה לקנייה ומימוש. את האסטרטגיה כתבתי 46 יום לפני הפקיעה והיא נסגרה 18 יום לפניי הפקיעה.

אני רוצה להודות למי שעקב ובהצלחה לאלו שמקבלים השראה.


דעתכם חשובה לי

אם אהבתם - תנו לייק

מוזמנים להעלות הערות, הארות, שאלות, תהיות, בקשות מיוחדות או כל דבר שיכול לתרום .

מקור: The Advanced Iron Condor Trading Guide




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page